Summercamp 2010

Summercamp Heino, 17 oktober t/m 21 oktober 2010

Zondag

Na een lange voorbereiding is het eindelijk zover: wij gaan met 5 gezinnen op vakantie. Op zondag 17 oktober vertrekken wij om 8.15 met een grote touringcar van Megabus naar Heino. De jongste deelnemer is 7 maanden en de oudste deelnemer is 46 jaar. Rond 11.30 komen wij aan bij Summercamp. Op het terrein is van alles te doen: er is een overdekt zwembad, een sporthal, een groot sportveld, een discotheek, je kunt er ponyrijden, midgetgolfen en dieren voeren bij een kinderboerderij. We hebben een groepshuis waar we met 18 personen de komende dagen zullen verblijven. Ieder gezin krijgt een eigen slaapkamer. Nadat alle bagage is opgeruimd gaan we met z’n allen lunchen in het restaurant.

’s Middags hebben we een fotopuzzeltocht op het terrein. Tijdens de puzzeltocht verkennen we het terrein en leren we elkaar beter kennen. De rest van de middag wordt ingevuld met voetballen, spelen in het speeltuintje, knutselen en thee drinken in het groepshuis.

’s Avonds hebben we een groepsspel. Er wordt fanatiek gespeeld en veel gelachen.

Maandag

De dag staat bol van activiteiten: er komen 2 kapsters die op vrijwillige basis gratis knippen, föhnen en invlechten. Daarnaast zijn er verschillende sportactiviteiten in de sporthal.

’s Middags mogen de kinderen ponyrijden en wordt er geknutseld in het groepshuis.

’s Avonds gaan we stokbrood bakken: we doen deeg om een houten stok en houden de stok boven een kampvuur. Gelukkig kan een deelnemer een groot kampvuur maken.  Het vuur brandt goed maar het stokbrood bakken lukt niet echt. Na een tijdje geven we het op. We gaan koffie/thee drinken en daarna gaat een groep naar de disco op het terrein.

Dinsdag

We gaan met een bus naar pony park Slagharen. In het park kan ieder gezin zijn eigen gang gaan. Bij thuiskomst verzorgen 2 deelnemers een barbecue. Nadat iedereen lekker heeft gegeten, wordt er nog tot in de vroege uurtjes gepraat.

Woensdag

Vandaag geeft een deelneemster een aerobic les in de sporthal. De allerkleinsten spelen in een hoekje van de sporthal en de anderen proberen de aerobic-instructrice te volgen. Na de les genieten we in het groepshuis van een welverdiend kopje koffie. Het is mooi weer en een aantal moeders en kleine kinderen gaan paddenstoelen zoeken in het bos. De pubers blijven achter en ruimen het groepshuis op.

’s Middags gaan we naar de bioscoop.  Na het avondeten gaan we de dieren van de kinderboerderij voeren. We worden opgewacht en mogen lama’s, geiten en herten eten geven. ’s Avonds houden we bingo met fantastische prijzen. Na de bingo helpt iedereen mee om alle spullen in te pakken. Ook op de laatste avond blijven een aantal mensen tot in de hele vroege uurtjes napraten.

Donderdag

We vertrekken  om 9.30 naar Brunssum. Het is een geweldige week geweest. We hebben veel plezier gehad en iedereen heeft genoten van de activiteiten. (Zie bijgevoegde reacties van de deelnemers)

We verheugen ons op de volgende vakantie: in augustus 2011 gaan wij weer met 5 gezinnen weg!!

Een moeder schrijft:
“We begonnen dit avontuur met een open blik en gedachte. We waren allemaal vreemden voor elkaar. We wisten niets van elkaars verleden, dat was wel heel fijn. Het heeft met iedereen geklikt Hier konden we even 5 dagen van ons leven, alle ellende vergeten.”

“Je hoeft niet te denken aan alle problemen met je ex, effe geen zorgen over je kinderen, geen zorgen hoe je de week moet rondkomen. We hebben goed gegeten, alles was goed verzorgd.”

“We hebben weer ‘ns gek gedaan met elkaar, kunnen flauwe kullen, en rustig met de kinderen kunnen praten We waren even uit de stress, mijn lichaam is moe van het sporten en wandelen, maar mijn hoofd is leeg. Ik kan er weer met frisse moed tegenaan. Het flauwe kullen zal ik wel gaan missen ’s avonds. We zullen er nog vaak aan terugdenken. Bedankt voor deze mooie herinnering”

Een meisje van 13 schrijft:
“Ik vond de vakantie heel leuk en gezellig. Het eten was lekker. Jullie hadden leuke activiteiten bedacht. Alles was goed verzorgd. Ik heb kinderen leren kennen. Ik zou graag nog een keer op vakantie willen gaan met dezelfde groep.”

HET WAS LEUK EN GEZELLIG.

BEDANKT VOOR DE ALLERLEUKSTE VAKANTIE ALLERTIJDEN.”