Summercamp

Vakantieweek

In de zomervakantie organiseren wij een weekje vakantie voor gezinnen die heel lang of misschien nooit op vakantie zijn geweest omdat ze daar de financiƫle mogelijkheden niet voor hebben.

Samen met 4 of 5 gezinnen gaan 2 bestuursleden van de stichting naar Summercamp Heino.

Summercamp Heino is een groot terrein midden in de bossen met groepshuizen. Wij verblijven met de gezinnen in een eenvoudige groepswoning. Ieder gezin heeft een eigen slaapkamer. Verder is er een gemeenschappelijke leefruimte. Voor het groepshuis liggen sportvelden waar diverse activiteiten worden georganiseerd. Verder zijn er tafeltennistafels, is er een sporthal, een bioscoop, midgetgolfbaan en een overdekt zwembad. De kinderen kunnen naar de kinderboerderij en mogen ponyrijden. Er is een recreatieteam dat activiteiten organiseert. Daarnaast organiseren de bestuursleden en de ouders een aantal activiteiten.

Door samen op vakantie te gaan en van alles te ondernemen worden vriendschappen gesloten die langer duren dan een weekje vakantie. Bovendien kunnen de kinderen op school vertellen dat ze op vakantie zijn geweest.

Via het maatschappelijk werk, peuterspeelzalen, woningbouwverenigingen, Meander Zorggroep en overige organisaties worden gezinnen aangemeld bij de stichting.

Wij gaan bij ieder gezin op huisbezoek. Tijdens dit gesprek geven wij uitleg over de vakantieweek en vragen wij wat de gezinnen graag op vakantie willen gaan doen. Ongeveer 6 weken voor vertrek is er een kennismakingsbijeenkomst. Tijdens deze bijeenkomst wordt informatie gegeven en kunnen de gezinnen kennis met elkaar maken.

Heino20141 Heino20142 Heino20143